Polska Liga Esportowa udostępnia wyniki oglądalności pierwszej kolejki CSGO!
Liczba potencjalnych kontaktów odbiorców z przekazem medialnym odnośnie Polskiej Ligi Esportowej sięga 18.9 milionów.
Przy czym największy peak wypada na dzień startu rozgrywek Dywizji Mistrzowskiej – 14 października. Realny kontakt odbiorcy z przekazem medialnym to aż 1.9 mln.
Podział na Lotto Dywizję Profesjonalną oraz Dywizję Mistrzowską pozwala na przeanalizowanie tygodnia rozgrywek zarówno pod kątem dystrybucji materiałów na kanałach własnych oraz z uwzględnieniem transmisji telewizyjnych i publikacji w mediach horyzontalnych i wertykalnych.
W uwzględnieniu rozpatrujemy jeden tydzień (12-18.10), w którym to liczba pojawiających się informacji na temat Polskiej Ligi Esportowej wynosi 183, a ich wydźwięk w 95% jest pozytywny, bądź neutralny.
Liczba potencjalnych kontaktów odbiorców z przekazem medialnym odnośnie Polskiej Ligi Esportowej sięga 18.9 mln, przy czym największy peak wypada na dzień startu rozgrywek Dywizji Mistrzowskiej – 14 października. Realny kontakt odbiorcy z przekazem medialnym to aż 1.9 mln. W tej relacji pośredniczą social media, dla których przypada 69% wartości dotarcia informacji, strony WWW z 30% oraz telewizja z jednym procentem.
Wycena wyżej wymienionych zasięgów jako szacunkowy ekwiwalent reklamowy wskazuje 335 537 zł, przedstawiając tym samym sumę środków finansowych, jakie trzeba byłoby wydać na całość publikacji, gdyby uwzględniać materiał jako formę reklamy.
Przy współpracy broadcastowej z Polsat Games wyniki oglądalności platformy streamingowej Twitch.tv sięgnęły 104 406 unikalnych oglądających, gdzie w najwyższym punkcie 4264 widzów równolegle oglądało transmisję Dywizji Mistrzowskiej. Suma dwóch dni rozgrywek dała liczbę 167 327 wyświetleń. W równoległe rozliczenie warto dodać uczestników kanału YouTube, którzy do puli uniques dołożyli dodatkowe 14 200 widzów oraz 31 082 wyświetleń.
Ciekawe liczby notują się w statystykach telewizyjnych, gdzie peak równoczesnychobserwujących wyniósł 18 799, co przełożyło się na liczbę 58 472 “unique users”. Sumując trzy platformy transmisyjne w dniach 14-15 października, Polska Liga Esportowa sięgnęła niemalże 200 000 unikalnych oglądających.
Dystrybucja na dedykowanym profilu Polskiej Ligi Esportowej – PLE_GG, na platformie streamingowej Twitch.tv, w trakcie rozgrywek LOTTO Dywizji Profesjonalnej również przyciągnęła większy niż zakładany wcześniej odbiór. Pierwszy dzień ligowy pokazał, że aż 20 348 unikalnych widzów, było zainteresowanych prezentowaną treścią, z kolei dzień następny praktycznie zdublował ten wynik sięgając 37 418 wyjątkowych odbiorców. Wyświetlenia wideo notują się kolejno z wynikiem 25 758 oraz 49 835 dnia następnego.