Polska dodała grę wideo do oficjalnej listy lektur szkolnych

Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego ogłosiło, że od następnego roku nastąpi przełom w nauczaniu w Polsce.

 

Członek ISFE, reprezentujący przemysł gier wideo w Polsce, ogłosił, że od następnego roku akademickiego 2020/2021 gra wideo „This War of Mine” zostanie umieszczona na oficjalnej liście lektur uczniów szkół wyższych w Polsce i będzie dostępna za darmo, aby wspierać nauczanie socjologii, etyki, filozofii i historii.

Dyrektor Spidor, dr Dominika Urbanska-Galanciak, powiedziała:

„Po raz pierwszy w historii gra wideo została wpisana na listę zalecanych lektur dla szkół. Cieszymy się, że Ministerstwo Edukacji i Premier Mateusz Morawiecki wspierają i uznają rolę sektora gier wideo w kulturze, kreatywności, innowacyjności, a nawet edukacji. To świetny przykład tego, w jaki sposób gry wideo mogą wspierać edukację, opowiadając historie i poruszając ważne kwestie etyczne”.

 

 

Simon Little, dyrektor generalny ISFE, dodał:

„To bardzo ekscytujące, gdy europejski rząd docenia w ten sposób wartość gier wideo dla edukacji. Gry wideo są nieodłączną częścią społeczeństwa XXI wieku i przynoszą ogromne korzyści, zwłaszcza gdy są właściwie stosowane w środowisku szkolnym, gdzie udowodniono, że zwiększają zaangażowanie uczniów i wyniki uczenia się, rozwijają umiejętność budowania zespołu, rozwiązywania problemów i sprawność umysłową. ”

 

Gra „This War of Mine”, opracowana przez warszawskie studio 11-bit, inspirowana jest konfliktami na Bałkanach, a gracz zmuszony jest dokonywać moralnych wyborów w celu zdobycia pożywienia, lekarstw i schronienia. Tytuł został doceniony przez Washington Post, Die Welt, The Guardian i inne prestiżowe media na całym świecie.

 

Czy zatem stopniowo nie wchodzimy w świat eSportu w szkołach wyższych?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.